Zadaa-kokeilun väliaikatietoja | Mellanrapport av mitt Zadaa-test


Kerroin pari viikkoa sitten testaavani Zadaa-kirppissovellusta ja laitoinkin joitain vaatekaapin siivouksen yhteydessä löytyneitä vaatteita sinne myyntiin omaan putiikkiini. Myynti-ilmoituksen tekeminen oli suht helppoa, paitsi kun piti merkitä tuotteen hinta uutena. Ei minulla kyllä ole mitään käsitystä monien vaatteiden alkuperäisistä hinnosita, koska ne ovat joko a) niin vanhoja, etten mitenkään muista mitä maksoivat tai b) jonkun muun vanhoja tai kirppikseltä ostettuja, etten edes tiedä, mitä joku muu niistä on joskus muinoin maksanut. Aika arvalla siis meni valtaosa alkuperäisistä hinnoista. Mutta eipä kai sen niin väliä, en tiedä katsooko joku oikeasti kovin tarkasti juuri sitä tietoa. Toinen hiukan harmaita hiuksia aiheuttava tekijä oli myyntihinnan määrittäminen, mutta sehän nyt on tietysti omasta tottumattomuudesta johtuva juttu. Hankalaa myös, että alin hinta, jonka tuotteelle voi määrittää, on 5€. Teknisesti homma oli kuitenkin siis helppo nakki, oma vajavaisuus aiheutti pieniä mutkia matkaan. Yhtään mitään en ole vielä ainakaan saanut myytyä, jotkin tuotteet joku on tallentanut itselleen muistiin. Saa nähdä, miten käy.

Jag berättade för ett par veckor sedan om att jag tänker testa loppisappen Zadaa och jag lade upp annons för några plagg i "min boutique" på appen. Det var lätt att lägga upp plaggen på appen. Det enda som ställde till med besvär var min oförmåga att ange ursprungligt inköpspris för plaggen och att bestämma för vilket pris jag vill sälja dem vidare. Det förstnämnda berodde a) på att en del av kläderna är så gamla att jag inte alls kommer ihåg vad de kostat eller b) på att jag köpt dem på loppis eller fått dem av någon annan som begagnade och hade därmed ingen aning om vad de kostat som nya. Det andra problemet uppstod helt och håller på grund av att jag inte är någon van loppisförsäljare. Dessutom kändes det lägsta möjliga priset man kan sälja för (5€) som ett högt pris för vissa plagg. Tekniskt sett var det hela alltså riktigt enkelt, men jag själv var ett problem i processen. Ännu har jag inte fått något sålt, men några av plaggen har blivit bokmärkta som favoriter av andra användare av appen.


Olen myös selaillut sovellusta jonkin verran asiakkaan näkökulmasta ja on kyllä näppärää, että sovellus tarjoaa automaattisesti vain niitä tuotteita, jotka todennäköisimmin ovat itselle oikena kokoisia. Löysin itseasiassa itselleni Timberlandin nilkkurit, jotka olivat kuvien perusteella niin siistissä kunnossa, että päätin tilata ne. Olen haaveillut tämänkaltaisista nilkkureista jo pari vuotta, mutta en ole raaskinut ostaa uusia eikä kirppareilla ole tätä ennen tärpännyt. Himoni on ollut sitä luokkaa, että olen jopa meinannut sortua keinonahkaisiin, mutta järjen ääni on onneksi voittanut. Mutta siis, tilaisuuteni koitti vihdoin! Käytin tilaukseen saamani promokoodin, joten postikulut olivat ilmaiset. Tilaaminen sujui käytännössä kuten mistä tahansa verkkokaupasta ja maksutavoissa oli valinnanvaraa moneen makuun. Tilauksen tekemisen jälkeen myyjän ja ostajan välille aukeaa chat-ikkuna, jonka kautta on helppo viestiä tilaukseen liittyvissä asioissa. Jouduin odottamaan joitakin päiviä, että myyjä ehti postittaa kengät, mutta muuten kaikki meni todella sujuvasti. Kengät käyvät tosi näppärästi monenlaiseen ulkoiluun, jossa ei lenkkareilla pärjää mutta Sorelin  karvavuorisaappaat ovat liikaa. Laukku on äitini pihakirppislöytö vuosien takaa. Ja hei, jos innostut tilaamaan jotakin sovelluksen kautta, voit käyttää koodia HP6832 saadaksesi ilmaisen toimituksen ensimmäiselle tilauksellesi.

Jag har även bläddrat i appen lite från en kundsynvinkel och det känns faktiskt riktigt skönta att den automatiskt föreslår produkter i rätt storlek. Jag hittade faktiskt till och med ett par drömskor, som jag suktat efter i några år redan, nämligen ett par  boots från Timberland. De är så dyra som nya att jag inte har kännt för att satsa på ett par nya och har inte lyckats hitta motsvarande på loppis hittills. Min längtan har varit så stor att jag  har till och med övervägt att köpa ett par i fuskläder, men som tur har förstånde vunnit över habegäret. Nu var det alltså min chans att slå till, så jag beställde skorna. Själva beställningen var lätt att göra, helt samma system  som på vilken som helst nätbutik. Jag hade en promokod, som jag använde för att få gratis leverans dessutom, perfekt!  Betalningssättet fick man välja mellan flera olika. Efter att beställningen var klar öppnades en privat chatt mellan försäljaren och kunden för att kunna få kontakt med den andra parten vid behov. Jag fick vänta i några dagar på att försäljaren hade tid att posta skorna, men annars gick allt som smort. Skorna passar perfekt till friluftsliv i många slags väder som man inte riktigt klarar sig i med sportskor men där vattentäta, tjocka vinterstövlar skulle kännas som en överdrift. Väskan på bilderna är mammas gårdsloppisfynd från flera år sedan. Ifall du känner för att prova beställa något på Zadaa kan du använda promokoden HP6832 för att få gratis leverans på din första beställning.




Kommentit

Suositut tekstit