Pyöreät diy-korvikset | Runda diy-örhängen


En yleensä tee paljoakaan koruja, mutta näköjään olen nyt ollut jotenkin sen lajin lumoissa: tein ennen joulua jopa kolmet korvikset (kahdet aiemmin käyttämäni löydät täältä  ja täältä), osan lahjaksi ja nämä nyt itselle.

Jag brukar inte pyssla smycken, men jag verkar ha fått fnatt för den sorten före julen: jag pysslade till och med tre par örhängen före julen (du hittar de två andra paren här och här). En del gav jag bort i julklapp, men det här paret behöll jag själv.


Käytin korviksiin askarteluun tarkoitettuja metallirenkaita, paksua ompelulankaa, vanhoja korviksia ja jämähelmiä. Kieputin ja solmin lankaa renkaan ympäri ja kiinnitin komeuden pienillä pisaroilla Loctiten Power Glueta, tämänhetkistä luottoliimaa tämän tyyppisissä tilanteissa. Kiinnitin helmet ja korvakorut renkaisiin toisella langanpätkällä: solmin langan päähän ensin suurehkon solmun ja pujotin sitten helmen lankaan. Solmin helmen kiinni korvakorun tappiin ja lopuksi tämän yhdistelmän vielä metallirenkaaseen. Varmistin solmukohdat jälleen liimalla. Tässä tämä korvistarina, ensi kerralla lupaan kertoa muita kuin korujuttuja! 

Som material till min örhängen använde jag metallringar från ett pysselkit, tjock sytråd, ett par gamla örhängen och restpärlor. Jag började med att tvinna och knyta fast tråd runt ringen. Jag fäste helheten med små droppar av Loctites Power Glue, ett favoritlim för tillfället. Pärlorna och örhängena fästes med en skild trådstump: jag slog en stor knut på ändan av tråden, trädde en pärla på tråden och knöt fast örhängesstiftet vid pärlan. Sedan knöt jag fast kombinationen på ringen. Jag avslutade med att säkra alla knutar med lite lim. Snipp, snapp, snut, så var örhängessagan slut. Och hej, nästa gång lovar jag att det inte blir några smyckeshistorier!


Kommentit

Suositut tekstit