Ompele helppo aamutakki / Sy en lätt morgonrock

Tässäpä jälleen helppo ja palkitseva ompeluohje, joka muuntautuu moneen! Malli ja ohje on Collective Gen -blogista, jolla on kyllä muuten aivan ihania ohjeita sivusto täynnä. Jos blogi ei ole sinulle ennestään tuttu, suosittelen tutustumaan, jos englanninkieli taittuu!

Vilket enkelt mönster, som kan användas till mer än vad man först tänker sig! Modellen och mönstret hittar du på Collective Gen -bloggen, som är btw full av fina idéer, rekommenderar varmt att ta en titt på sidan ifall du inte ännu har gjort det! 

Ompelin kuvissa näkyvän aamutakin pussilakanan puolikkaasta tuota mainitsemaani ohjetta hieman mukaillen. Kankaanmenekki 150 cm leveää kangasta oli noin 2 m. 

Morgonrocken på bilderna är sydd av ett halvt påslakan. Jag utgick från Genevas mönster men gjorde ett par små förändringar. Tygåtgången till den här långa kimonon är cirka 2 m 150 cm brett tyg.

Tein ohjeeseen seuraavat muutokset Jag modifierade mönstret enligt följande

  • Pituus: 132 cm Längd: 132 cm
  • Jätin etureunan kaitaleen pois, koska totesin, että vaatteesta olisi kaitaleen kanssa tullut liian suuri. Huolittelin reunat päärmeellä. Jag lämnade bort listen i framkanten av rocken eftersom plagget skulle ha blivit för stort med den. Istället sydde jag en dubbelvikt kant framtill och i fållen av rocken. 
  • Hihat: tein kunkin hihan kahden sijaan yhdestä  2x olkavarren levyisestä kappaleesta. Ärmar: jag sydde var ärm av en panel istället för två, bredden av panelen var 2x omkretsen på överarmen.
  • Kaula-aukko: viistosin etureunaan yläreunastaan ohjeenmukaisesta kohdasta, mutta pituussuunnassa laskin vinoreunan loppumaan 35 cm päässä yläreunasta. Urringning: jag placerade den sneda framkantens övredel enligt instruktionerna, men mätte ner 35 från övre kanten för ändan av den sneda kanten.

Kommentit

Suositut tekstit