Tee itse helppo ja nopea amppeli | Gör själv en snabb och enkel ampel


Luitko jutun, jossa näytän kotiini rakentamani ihanan viherkeitaan? Jos et, käyhän lukaisemassa! Pidin rakennuspuuhista Insta Liven, jonka aikana tein yhden tällaisen pika-amppelin ja koska kysyntää oli, tein vielä video-ohjeen, jonka avulla sinäkin voit tehdä omasi! 

Visst läste du redan mitt senaste inlägg om grönväxtoasen, som jag byggde hemma hos oss? Om inte, gå gärna in och läs! Jag hade en Insta Live när jag genomförde projektet och fick förfrågan om instruktioner för snabbamplarna, som jag använde i projektet. Här kommer alltså en video som du kan följa för att tillverka din egen ampel!


Tarvikkeiksi tarvitset vain ruukun, jolle haluat tehdä amppelin, narua ja sakset. Kumilenkki helpottaa solmimista joissakin kohdissa, mutta ei ole välttämätön. Omat ruukkuni olivat noin 10 cm korkeita ja korkeintaan 12 cm halkaisijaltaan ja narujen pituudeksi riitti vallan mainiosti noin 160 cm. Jos ruukkusi ovat suurempia, varaa projektiin pidemmät narut.

Till projektet behöver du bara en kruka, som du vill hänga upp, snöre och en sax. En gummisnodd kan vara bra att ha för att hålla snörena på plats under arbetet, men den är inte nödvändig. Mina krukor var ca 10 cm höga och hade en diameter på 12 cm och mina ca 160 cm långa snören var mer än tillräckligt långa. Ifall du planerar att göra en större ampel, klipp ut längre snören.


Ja hei, jos innostut tekemään amppeleita, tägää minut kuviin Instagramissa, niin jaan niitä sitten storyssani! Jos ei vielä olla kavereita Instassa, otathan seurantaan @hetakp_!

Och hej, ifall du tar dig an projektet, tagga mig på foton på Instagram. Delar jättegärna era projekt på min Story! Om vi inte ännu är i kontakt vi Instagram, följ gärna @hetakp_.



Kommentit

Suositut tekstit