Muovaile helppoja koruja | Lätta smycken i pyssellera

savikoru, lersmycke, koru askartelumassasta, smycke i pyssellera

Pinterest on toinen toistaan ihanampia polymeerimassakoruja pullollaan. Itsekin surffailin siellä itse asiassa jo viime talvena, kun tein joulukoristeita askartelusavesta. Savea jäi yli ja jotain pientä siitä piti tehdä, joten muotoilin siitä litteitä geometrisiä muotoja. Nyt yli puoli vuotta myöhemmin kaivoin näitä muovailutöitäni esiin ja valitsin muutaman niistä jatkokäyttöön.

Pinterest är fullt av de underbaraste smycken i polymerlera. Jag surfade där faktiskt redan förra vintern då jag pysslat juldekorationer i pyssellera. Det lämnade över lite lera och jag ville hitta någon vettig användning för den, så inspirerad av alla de läckra smycken jag såg formade jag små geometriska former av leran. Nu över ett halvår senare grävde jag fram mina alster och valde ut några för vidare bearbetning.

savikoru, lersmycke, koru askartelumassasta, smycke i pyssellera

Reiällisestä puolikuusta tuli luontevasti kaulakoru, niin minä sen varmaan silloin alunperinkin olin suunnitellut. Välirengas vain molempiin reikiin ja ketju paikoilleen ja siinä se oli. Esimerkiksi Choke Jungle (jota ei ehkä enää nopean nettitutkimuksen perusteella ole) on tehnyt kolmionmuotoisa kaulakoruja, joissa oli kaksi ketjua. Tästä inspiroituneena kokeilin siis myös kahden ketjun ripustusta omaan riipukseeni. Oli kyllä tosi kiva! Kuvaan en onnistunut saamaan molempia ketjuja ojennukseen, sen siitä saa kun itse kuvaa pääsääntöisesti kaikki kuvansa. On muuten välillä sellaistakin säätöä, ei ehkä niinkään näiden asusteiden kanssa mutta auta armias kun näkisit välillä kun kuvaan jotain kokovartalohommia!

Halvmånen med hålen blev naturligtvis ett halsband. Det tror jag faktiskt att var min ursprungliga plan med den, men är inte längre säker. Det spelar faktiskt inte så stor roll vad jag tänkte då, för nu tänkte jag såhär. En bindring bara i båda hålen och en smal kedja genom ringarna och smycket var klart! Till exempel Choke Jungle (som enligt min snabba internetundersökning kanske inte existerar längre) hade geometriska halsband med dubbla kedjor som jag blev speciellt inspirerad av, så jag provade också den varianten. Mycket fint! Det var bara tydligen inte så lätt att fota: kedjan var mer eller lite sned eller ihopsnurrad på alla bilder fast smycket hängde rätt live. Inte lätt det här att fota själv, du skulle bara veta hur det ser ut när jag fotar helkroppsbilder!
 
savikoru, lersmycke, koru askartelumassasta, smycke i pyssellera

savikoru, lersmycke, koru askartelumassasta, smycke i pyssellera

Samaa sarjaa on tulossa korvakorut, kunhan keksin mikä liima pitäisi korutapit tarpeeksi tiukasti kiinni. Tuntuu, ettei sopivaa liimaa minun varastoistani löydy. Osaisitkohan neuvoja?

Det är annars ett par matchande örhängen på gång. Jag skulle bara behöva hitta ett lim som håller lerfiguren fast på örhängesstiftet. Inget av de jag har hemma och som jag provat med hittills har fungerat. Några tips på bra lim för metall efterlyses alltså!

Tuli kyllä mielestäni kiva kaulakoru, vaikkei se olekaan yhtä herkullisen värinen kuin esikuvansa internetin ihmemaassa. Kimalteet, jotka ripottelin saven sekaan muovailuvaiheessa ja jotka lukitsin kätevänä emäntänä paikoilleen kynsilakalla saven kuivuttua, tuovat kuitenkin koruun hiukan ekstraa. Ja kyllä nyt täytyy myöntää, että tykkäisin tästä ilman noita kimalluksiakin. Yksinkertainen on kaunista! Joko sinä olet hypännyt polymeerimassa-bandwagoniin?

Även om mitt halsband inte har lika häftig färg som sina förebilder är jag så nöjd med det. Guldglittret, som jag blandade i leran före jag formade smyckesdelarna och som jag fäste med nagellack efter att leran torkat, ger smyckena det lilla extra. Och om jag ska vara ärlig måste jag nog medge att jag skulle tycka om det även utan glittret. I det enkla bor det vackra! Har du redan hoppat med på polymerleratrenden?

savikoru, lersmycke, koru askartelumassasta, smycke i pyssellera

Kommentit

Suositut tekstit